Wednesday, July 4, 2012

Przygoda z galangalem i kolendrą


Ktoś mi powiedział ze nie da zrobić się prawdziwego tajskiego jedzenia bez galangalu, kolendry i trawy cytrynowej. Chyba musze się zgodzić. Próbowałam wielu przepisów jednak zawsze czegoś mi brakowało.




Składniki:
  • ·         2 piersi z kurczaka
  • ·         2cm galangalu
  • ·         Pol paczka świeżej kolendry
  • ·         Mleko kokosowe
  • ·         Papryka średniej wielkości
  • ·         Cebula średniej wielkości
  • ·         Pasta curry (2 spore łyżki)
  • ·         Oliwa, sól, pieprz, chilli,
  • ·         Pol limonki
  • ·         Łodyga trawy cytrynowej
  • ·         Nudle




Oto, co wykombinowałam ostatnio. Jest pysznie :)

Pokrojonego kurczaka i posiekana cebulkę zalewamy wyciśniętym sokiem z limonki i wrzucamy na rozgrzana oliwę, po czym podsmażamy.  Kroimy paprykę, siekamy kolendrę i galangal, rozgniatamy łodygę trawy cytrynowej i wrzucamy do kurczaka. Zalewamy mlekiem kokosowym i dodajemy pastę curry.  Doprawiamy pieprzem, sola i chilli.  Gotowe :)

Ja podałam z nudlami, aby było danie główne :) Pasuje idealnie! 







1 comment:

  1. Pysznie sie zapowiada! Uwielbiam takie orientalne dania.

    ReplyDelete