Monday, October 31, 2011

Łososiowe farfalle z oscypkiem :)



Składniki:
Łosoś wędzony                 1 opakowanie
Oscypek                           3 sztuki
Farfalle                            1,5 szklanki
Śmietana                         1 kubek
Zioła prowansalskie           1 szczypta
Cebula                             1 sztuka
Czosnek                           4 ząbki
Oliwa do smażenia            1 łyżka

Przygotowanie:
Kroimy cebulkę w kostkę i siekamy drobniutko czosnek. Wrzucamy to na rozgrzana oliwę. Po zarumienieniu dodajemy kawałki łososia. Zalewamy śmietaną i na małym ogniu gotujemy przez chwilkę. Dodajemy starty oscypek i czekamy aż się roztopi tworząc ze śmietaną gesty sos. Doprawiamy ziołami prowansalskimi, pieprzem i sola. Podajemy z makaronem ( ja wybrałam farfalle, czyli nasze polskie kokardki)

Smacznego!

Ps. Przepis dostałam od mojej przyjaciolki. Oryginalnie zamiast oscypka miała być gorgonzola, ale niestety miałam tylko oscypka. No i koperek, za którym również nie przepadam. Ale dla chętnych dodaję te wskazówki :)  Na 100% sprobuję jeszcze wersji z gorgonzola!






2 comments: